Hoppa till innehåll

– Kommunikationen riktar sig till gymnasieungdomar i första hand – en målgrupp som har låg, eller ingen, kunskap om anläggningsbranschen. Nu vill vi väcka ett intresse för den här viktiga branschen, genom en kampanj som sticker ut. Målet är att ungdomarna ska överväga anläggning i sitt stundande studie- och karriärval, säger Innovationsföretagens kommunikationschef Linnea Kvist.

Nu vill vi väcka ett intresse för den här viktiga branschen, genom en kampanj som sticker ut.

Linnea Kvist

Kommunikationschef

Läs mer

Kampanjen är utformad som en filmserie i två delar. Den för målgruppen populära influencern Kaeli Abdi besöker projekt för att lösa olika samhällsutmaningar.  I filmerna träffar Kaeli medarbetare från Innovationsföretagens och Byggföretagens medlemsföretag samt Trafikverket. Inspelningsfasen är nu färdig och arbetet pågår för fullt med klippning och slutproduktion. Lansering är i februari-mars, lagom till att ansökan för eftergymnasiala studier öppnar.